Monday, December 20, 2010

Al-Kisah SI Juha Pelawak Arab



Satu hari,Juha datang ke sebuah kampung.Lalu dia menyuruh khadamnya mengumpulkan orang ramai.

Lalu dia pun berkata,

"Tahukah kamu apa yang ingin aku perkatakan hari ini kepada kamu semua?"

Lalu orang ramai menjawab, "Tak tahu..tak tahu"
bingit dengan kata tidak tahu..

Lalu dengan muka marah si Juha berkata,

"Aaah...Malas aku nak cakap dengan orang jahil macam kamu semua!"

Selepas itu dia pun pulang.

Keesokan harinya,

Si Juha pun hadir kembali ke kampung itu.Selepas berkumpulnya orang ramai,dia pun bertanya,

"Tahukah kamu apa yang ingin aku perkatakan hari ini kepada kamu semua?"

Orang ramai pun berkata, "kami tahu...kami tahu ...."

"Kalau kamu dah tahu, tak perlu aku nak beritahu," kata Si Juha.Kemudian dia pun pulang.

Keesokan harinya pula,

Si Juha pun hadir kembali ke kampung itu.Selepas berkumpulnya orang ramai, dia pun bertanya,

"Tahukah kamu apa yang ingin aku sampaikan pada hari ini?"

Orang-orang kampung pun menjawab,

"Tahu..tak tahu...tahu tahu...tak tahu tak tahu.."

Kemudian Juha pun berkata,

"Yang tahu tu tolong beritahu pada yang tak tahu"

Pastu dia pun balik..Last-last si Juha ni tak da kata apa-apa pun..

Si juha oh si juha....

ok..tak kelakar..behenti syok sendiri hannan...=.="





1 comment:

  1. tahu takpe. memang tak kelakar pun. tapi ada moral kot kat situ? cuba bagitau sikit ape moralnya?

    tapi ayat ni kelakar:

    "ok..tak kelakar..behenti syok sendiri hannan...=.=" "

    HARHARHAR

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails

Popular Posts