Sunday, July 19, 2009

AKU RASA BERSALAH!!!


bismillah..

ak tak tau la kenapa sejak akhir-akhir ni ak rasa bersalah..sangat bersalah..bukan saja ak rasa dosa ak menimbun bahkan ak rasa ak dah sakiti banyak orang..Ya Allah! sesungguhnya klu ak berdosa denganMu,mulai saat ini ampunkanlah ak..sesungguhnya kau maha pengampun lagi maha penerima taubat..itulah..klu berdosa dengan tuhan,berjuta kali bertaubat pun,insyaallah Allah maafkan..tetapi yang ak risaukan ialah dosa ak dengan manusia..ak tak tau sama ada mereka memaafkan ak atau tidak..ak memang pendiam dekat sekolah..dan memang ramai yg kata ak garang dan tegas..terutama junior dan budak perempuan..ya! ak mengaku..mmg ak mmg klu berjalan buat muka serius..kadg2 ak diam dan pandang bawah ja..langsung tak senyum..bukannya ak sengaja..ak pun tak nak jadi begini..tp..ak dah kena didik ngan Ustazah ak sejak kecik..dia kata jalan pandang bawah..lindung mata dari maksiat..ak dapat nasihat tu waktu kali pertama ak wat salah kat sek agama dulu..lpas kena rotan..ustazah ak bagi nasihat tu..tu la yg paling aku ingat…sebab keduanya,ak ni mmg tak pandai nak bercakap dengan orang..adik beradik aku tiga org ja..along(kak), abg dan aku…ak mmg rapat ngan abg ak kecik2 dulu..tp,lpas dia dah berubah ikut kawan2 yg nakal..dia selalu naik moto kluar mlm2..tggal la aku sesorg..++ umur ak ngan abg ak beza 4 tahun dan abg ak ngan kak ak pun 4 tahun..bayangkanlah..mmg susah ak berkomunikasi ngan org yg jauh lebih tua..tu sbb ak jarang cakap..di sekolah rendah dulu ak suka bercakap,tapi akibat dia sgt buruk..kadg2 ada kawan2 ak yang tersinggung..sbb ak selalu pendiam bila jadi mcm tu ak rasa ak takut nak cakap ngan org…kecuali bila perlu ja..kat sek terutamanya mmg org kata ak garang..ak wat muka mencuka dan tegas..sbb ak tak nak orang rapat dgn ak..ak tak nak sakitkan hati korang sbb ketidakpandaian aku menjaga adab bercakap..mmg kadg2 ak rasa sunyi,keseorangn..klu kat umah ni,bila suma org pi kerja,tggal la ak sorg2..bayangkanlah..ak berkawan dengan tv dan laptop ja..ak tak marahkan mak ayah aku dan abg ngan ak aku..sbb aku tau diorg cari rezki..mak ayah aku…ak syg sgt kan diorg.Kadang2 ak rasa nak cium pipi dan tangan diorg..ak manja??ak mmg manja..sbb ak kasih..ak sayang..korang tak suka manja?? syang??kasih?? dulu masa kecik2..korg ingat tak, sapa yg jaga korg??usap kpala korg??cium korg??pujuk korang bila korg nangis??ak sedih bila ak ingat suma tu..sbb bagi ak, ak anak yg tak tau kenang budi..waktu ak kecik2 dulu smpai sblum ak tgkatan 4 ak bnyak naik suara ngan mak ayah ak.. bayangkan..ak marah sbb benda2 kecik ja..smpai la satu masa ak dpat berita ayah ak pengsan kat umah sbb demam panas..mak ak nangis2 tepon aku..waktu tu ak rasa sdih dan menyesal sgt2..knapa la ak naik suara dan marah ngan diorg..padahal diorg sayang sgt kat ak..ak ja bodoh dan tuli..ikut hawa nafsu..mak ak slalu nak cium ak waktu dia dtg lawat ak..tp ak tak bg..sbb ak malu dpan kawn2..BODOH!!itulah perkataan yg sesuai dengan ak..lpas ayah aku sihat..dia pergi hospital..dan ayah ak disahkan ada darh tinggi dan kencing manis..ak tau penyakit tu sgt familiar..dan kesudahnnya sgt buruk..boleh bawa maut..sejak tu..ak janji kat diri ak..ak akan jaga mak ayah aku smpai aku mati..ak takkan bagi diorg menangis lg sbb aku..ak nak bawa diorg buat haji dan umrah..ak nak diorg dilimpahkan rahmat Allah..ak akan lindungi diorg dengan smua yg ak ada..walau nyawa ak melayang skalipun..ak janji!! YA ALLAH..AMPUNKAN DOSA IBU BAPAKU..BERIKANLAH MEREKA HIDAYAH DAN KASIH SYANG MU YA ALLAH!!

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails

Popular Posts